Retargeting voor vastgoed - Blog over wonen | Grenswoningen
27805
post-template-default,single,single-post,postid-27805,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.2

Retargeting voor vastgoed

Wat is ReTargeting en hoe werkt het?

Retargeting, ook wel remarketing genoemd, is een vorm van online adverteren die u kan helpen uw vastgoedportefeuille online zou goed mogelijk te laten converteren nadat bezoekers  uw website hebben verlaten. Voor de meeste websites converteert slechts 2% van het internetverkeer bij het eerste bezoek. Retargeting binnen de woningbranche is een hulpmiddel dat is ontworpen om bedrijven te helpen bij het bereiken van 98% van de gebruikers die niet meteen converteren.

Hoe werkt ReTargeting?
Retargeting is een op cookies gebaseerde technologie die eenvoudige Javascript-code gebruikt om uw publiek anoniem te volgen op het internet.

Zo werkt het: u plaatst een klein, onopvallend stuk code op uw website (deze code wordt soms een pixel genoemd). De code of pixel is niet zichtbaar voor bezoekers van uw site en heeft geen invloed op de prestaties van uw site. Telkens wanneer een nieuwe bezoeker op uw site komt, laat de code een anonieme browsercookie vallen. Later, wanneer uw cookied bezoekers op het web surfen, laat de cookie uw retargetingprovider weten wanneer advertenties moeten worden weergegeven, zodat uw advertenties alleen worden weergegeven aan mensen die uw site eerder hebben bezocht. Met de nieuwe AVG wet kunnen bezoekers zelf aangeven of ze wel of niet gevolgd willen worden.

Retargeting is zo effectief omdat het uw advertentie-uitgaven richt op mensen die al bekend zijn met het vastged en recent interesse hebben getoond. Daarom zien de meeste marketeers die het gebruiken een hogere ROI dan bij de andere digitale kanalen.

Wanneer werkt ReTargeting?
Retargeting is een krachtige tool voor branding en conversie-optimalisatie, maar het werkt het beste als het deel uitmaakt van een grotere digitale strategie.

Retargeting werkt het beste in combinatie met inkomende en uitgaande marketing of vraaggeneratie. Strategieën voor contentmarketing, AdWords en gerichte weergave zijn geweldig voor het genereren van verkeer, maar ze helpen niet bij conversie-optimalisatie. Omgekeerd kan retargeting de conversies helpen verhogen, maar het kan mensen niet naar uw site leiden. Uw beste kans op succes is het gebruik van een of meer hulpmiddelen om verkeer en retargeting te genereren om het meeste uit dat verkeer te halen.